Pages

KeCintAAn KpD ALLAH meLingKuPi hati,KeCinTaaN inI MembimbIng HaTi Dan BahKan MenaMbaH Ke seGaLa HaL

kupu-kupu

Photobucket

Sunday, 22 May 2011

Novel : Jika itu TakdirNya Part 1

*HASIL KARYA INI ADALAH REKAAN SEMATA-MATA.TIADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAU YANG SUDAH MATI.JIKA TERDAPAT PERSAMAAN HANYALAH KEBETULAN SAHAJA.*



Cinta itu suci tapi itu yg orang kata..cinta itu indah itu orang juga kata..adulai adoi..mengapa ini semua terjadi kat aku.Kalaulah boleh ku padam memori tentang sebuah kisah cinta miliku ini, telah lama ku buat begitu tapi itu 'kalau'.Bukan aku nak sangat kenang tapi otak aku nie..asyik sangat fikir sangat benda nie,tak faham.tak faham isk...Tertiba aku teringat kembali kenangan diwaktu sekolah menengahku..

Jalan-jalan cari pasal..time cikgu tak masuk...usha2 si budak laki .memang hobi aku.poyos...kihkhhh..walaupun aku duk dikelas yg pertama kiranya budak 'Best Student arrr'..but aku jenis yg suka noty2..sapa tak kenal aku..ahahha..time org duk study aku dok merayau..but time periksa ok plak result aku..kiranya 1-10 tue mmg no aku lah..pernah sekali aku dapat no.2 dlm kelas kira oraitlah tue..huhuuhu

Kaki melangkah mata melilau fikiran melayang entah kemana akibatnya..jeng jeng..Bukkk!!sekali terlanggar pasu bunga daa..bodohnya aku..apasal plak aku leh tak nampak bende alah nie..fikiran n mata aku tidak tertumpu pada lutut aku yg berdarah tetapi pada si mamat hensem yg baru lapor diri masuk ke sekolah...Fuyooo...hensemnyer budak tueee..pehhhh sekali aku dapat memg habis arr ko...owhh kacaknyer dia..adakah dia putera kayangan ??bermimpikah aku ini?benarkah atau adakah sekadar anganan jiwaku yang separa mengong nie???

Ringgg...alamak masuk kelas..cepat...kalo tak tak pasal2 aku kena leter ngan Cikgu Iqbal tue..mulut boleh tahan kalah si mulut murai...ermmm...'Assalamualaikumm cikgu'...ucap kengkawan aku...aku hanya mengikut ucapan kawanku..tertapi mataku tertumpu dekat sibudak yg masuk bersama cikgu...Alamakkkk...budak tadi..wahhh...hati aku mula2 berbunga2 riang...Perkenalkan ada pelajar baru namanya  hilmi..wahhh...hilmi rupanyer...ermm...muka nampak hensem..berbadan kecil...tapi part rambut tue yg aku suka sentiasa tersusun rapi..ada plak tahi lalat tang tuee,..wow..kacak2....eeee...gatainyer aku nie...

'Woit' tutup skit mulut lopong ko tue..takut aku tgk..ujar lia.." syhh"..jgn cakap kuat2 bisik aku...nanti ada orang dengar ..hishhh..mulut takde insuran betoi..laju jer cakap ikut suka.Aci lepas jer..apa daaa...

Ringgg...jam loceng berbunyi menandakan waktu rehat dah tiba...eheheh..nie peluang aku nie nk kenal nie...
nak wat camner yer???kepala otak aku berfikir ligat mencari point utk bercakap..camner yer..camner??ermm...yessss dapat idea..lantas ku ambil buku catitan...utk kutip duit kelas...peluang nie peluang nie..aku buat2 minta pada budak kelas..'Woit syukkk...bayar duit kelas lahh...RM 1.00 mg nie ko tak bayar lagi'..aku buat2 minta duit pada kawan aku..sambil tue mataku tertumpu padanya..yess..line clear nie...'Awak.saya nk minta duit kelas nie'..rM 1.00 jer..bolehh??waduh2...cam tak caya plak..kata2 lembut kuar dr mulut aku..manisnyerrr..tuhan sahaja yg tahu.hehheh..mana taknyerr...dahlahh si mamat tue pendiam orgnyerr...asyik duk kat kerusi jerr...yerlahh civik sangat aku tgk...taulahhh kepala otak cerdik...

" Hi.Hilmi, nama saya Mia Maisara,hehehee..awak nak bayar duit kelas ker? Hatiku berbunga -bunga, bukan kerna ikhlas sebab nak minta duit kelas, kerna senyuman dari Hilmi yang mampu memukau mana-mana girl yang menerima senyumannya...ahhaha..huahauaa.

Hari demi hari,bulan bersilih bulan,hubunganku semakin erat dengannya..didalam hati hanya tuhan saja yang tahu,walaupun kau tak tahu bahawa aku benar-benar sayangkan dirimu..sehinggakan saat dikau tinggalkan diasrama,aku turut tinggal diasrama..Tujuannya hanya satu " Yerlahhh sekondeng kau Hilmi"biarpun masa sembahyang jemaah didataran..ditambah pula blok Asrama Lelaki dilereng bukit,jadi dari Blok Asrama Perempuan aku sudah nampak kelibat kau...ahhahah

Sehinggalah disatu hari penentu...hatiku benar-benar sayu dan pilu ..sudah pasti dirimu akan mendapat tawaran yang bagus.Ermmm..benar kata-kata dan firasatku,dikau berjaya memasuki MRSM..Tahniah dariku Hilmi ..Walaupun dilubuk hati,menanggis semahu-mahunya...Pergilahh sayang ..pergilah demi masa depanmu...aku akan tunggu kepulanganmu dan kembali ke sisiku...sob sob sob

Hati mana tak luluh..jiwa mana tak kacau..hari-hari yang berlalu disekolah begitu membosankan.Walaupun begitu kami masih berhubung melalui surat ...yang sentiasa ku tunggu tiap saat dan waktu...Hanya potret & warkah darimu menjadi penemanku dikala sunyi dan dikala rindu bertandang..Sudah sekian lama warkah ku tunggu - tunggu tidak kunjung tiba...Sudah lupakah pada diriku ini????


*bersambung di part 2*



No comments:

Post a Comment

Post a Comment