Pages

KeCintAAn KpD ALLAH meLingKuPi hati,KeCinTaaN inI MembimbIng HaTi Dan BahKan MenaMbaH Ke seGaLa HaL

kupu-kupu

Photobucket

Tuesday 31 May 2011

Novel: Jika itu TakdiRnYa Part 2



Orang cakap, kalau kita sayang orang itu, kita lepaskan dia dan kalau dia kembali bermakna dia memang jodoh kita tapi kalau dia tak kembali maksudnya dia memang bukan jodoh kita, tapi masalahnya , boleh ke kita lepaskan orang yang kita sayang tue? Sanggup ke kita lepaskan orang yang kita sayang tue kepada orang lain?

"weh, ko termenung lagi! Termenung pula tepi tingkap. Bukan ada lelaki hensem pun kat situ, " bisik Amira kuat di cuping telingaku...

Sergahan Amira membuatkan aku tersedar dari mengingati kenangan dulu, kenangan yang tetap kukuh dalam memori lampau aku...

"Cik Mia , woi mengelamun lagi kau nie! " Ishh!!siapa pula yang panggil aku ni, kacau daun betul..Hishh lantak kaulah..aku nak keluar nie.ucap rakan housemateku..aku hanya menghantar dengan lirikan  mataku...

Air mataku mula mengalir keluar,kenangan lama betul-betul menyakitkan. Aku menangis teresak-esak..Kini aku di IPTA ,segala tugasan yg perlu aku lakukan, aku biarkan saja. Aku mahu menangis semahu-mahunya.rinduku padanya semakin mendalam, namun apakah daya, aku hanya mampu merindui bayangannya. Padaku hanya bayangannya menjadi perhias mimpi- mimpiku pada malam hari.

Akhirnya aku terlelap sambil ditemani air mata yang telah lama ku tahan sambil diiringi lagu "Hapus Aku" dari kumpulan Nidji .

  ' Yakinkan aku tuhan
    Dia bukan miliku
    Biarkan waktu..waktu 
    Hapus aku...

    Sedarkan aku tuhan
    Dia bukan miliku
    Biar waktu-waktu
    Hapus aku'

            ****************************************************
Kesibukan kota metropolitan membuatkan aku benar-benar tertekan ditambah pula dengan bebanan kerja yang benar-benar membebankan...Aku kini bergelar 'Engineer'..wow .. tak sangka aku...ehhehehe

" Ringggggggg"..hello Mia, Cik Mia kena hadir site visit segera di tapak projek Mara Holding...segera! Aduyai..tak habis-habis site visit..bosan.. bosan.. mulutku mengomel-gomel sambil kakiku lantas menekan minyak..tertiba...deganggggggg!!! Aduhhhh.....sakitnya terasa seakan ada benda meengalir didahiku...alamakkkk darahhhhh!!!

"Tuk!Tuk!Tuk!...Cik,cik ok tak ? Dalam hatiku ok kepala hotak kau"...aduhhhh!!! Tiba-tiba hatiku tersentak..benarkah apa yg aku lihat ini Ya Allah!! aku tak pasti, siapakah gerangan pemuda yg berdiri tegak dihadapanku...tetapi yg pasti tahi lalat diatas bibir sebelah kanan benar-benar mengingatkan aku pada seseorang ...Ya seseorang yang telah lama menyepikan diri..hampir 10 tahun lamanya...

" Ehh...ini bukan ker Mia ? mataku terkebil-kebil mendengar pertanyaannya..masih ingat lagi pada diriku..,diriku tidak banyak berubah berbanding dirinya yang agak berisi, penampilan dan cara tuturnya..segalanya telah berubah mengikut peredaran masa..bertambah kacak & tampan...

"Hei...u..nie Hilmi lahhh..aku hanya terkedu-kedu...Ohhh Hilmi...betapa ku rindukan wajah ini,sekian lamaku mencari-cari namun tidak ku jumpai..hampir menitis air mataku..pertemuaan ini benar-benar menguatkan semangat hidupku..yang sekian lama tak bermaya dan kosong..

Sejak kemalangan & pertemuaan itu, kami saling bersms dan berjumpa..Pantang ada masa terluang kami sentiasa bersama..hatiku benar-benar berbunga-bunga...segala msgnya..sering ku baca berulang-ulang kali..kata-kata pujangga...'god nite u..muahhh.'..'kisses n hugs u my dear'...ohhh semua ayat2nya menjadikan aku gila bayang!!!

" U...pilihlah, baju raya untuk i"...ermmm...ini pun ok..cantik sulamnya...TQ dear..nanti raya nie kita pakai sedondon k..jom-jomm teman i makan Sushi..jom.. jommm..

Sebenarnya didalam hati, hatiku berdetik tak pandai makan Sushi sebenarnya...tercuit hati alangkah bahagianya jika kau dapat ku miliki Hilmi... sambil mataku asyik memerhati di kau menyediakan kelengkapan & order melalui skrin komputer..alamakkk..air dah habis...camner nie...lantasku ambil cawan dan cuba utk membuka pili paip disisi meja...aduyaiii..nape tak kuar plak air nie...iss..issshh...malunya..Tanpa kusedari kau ambil cawan dan menuangkan air utkku...betapa aku terasa benar-benar disayangi....

"Urmmm..terimalah hadiah birthday dari i nie...jam tangan..anggaplah ianya penganti diri i ok!! Setiap saat yg berdetik,bagaikan denyutan nadi i..dan kami beredar bersama titisan hujan yg berderai...Entah mengapa hatiku benar-benar sebak ,tidak ku sangka , rupa-rupanya inilah pertemuaan terakhirku..betapa hancurnya hati, hampir 10 tahun aku mencari dan menunggu...tetapi begini jadinya...

" U..i minta maaf, i xboleh , nak accept u !!!itulah kata-kata hikmat yg tentera dimsgku..betapa luluh dan peritnya kurasakan..tanpa aku sedari air mataku mengalir deras , sederas titisan hujan diluar..jiwaku kosong terasa hancur hidupku...Betapa mudahnya kau mempermainkan perasaanku... " Ya Allah, Ya Tuhanku berikanlah aku ketabahan & kekuatan untuk aku menghadapi ujianMu ini Ya Allah "!!! Biarlah..biarlah aku tanggung segalanya..jika itu yg kau pinta...yg pasti satu hari nanti jangan kau ambil miliku...anggaplah ianya  telah mati terkubur  disaat kau melafazkan kata-kata azimat itu...kerna tak bisa menerimanya...

" Hilmi, Kalau itu mampu membahagiakan dirimu, aku sanggup mengundurkan diri & mendoakan dirimu agar gembira selalu....Pergilah..Pergilahh Sayang!!! akan ku biarkan rindu ini berlalu seperti embun pagi...Dingin dan menyenangkan tapi , apabila datangnya sang mentari ianya hilang untk selamanya....

********************************************************************************
*" Mama"...ohhh mama...mengapa mama menangis"..."tak de apa sayang...mata mama masuk habuk"...andai kau tahu anakku sayang...kaulahh..bukti cinta mama yang tidak kesampaian...cukuplah kau pengubat rindu dan penganti diri dirinya ...akan ku jaga dan kubelai hingga ke akhir hayatku.....






No comments:

Post a Comment