Pages

KeCintAAn KpD ALLAH meLingKuPi hati,KeCinTaaN inI MembimbIng HaTi Dan BahKan MenaMbaH Ke seGaLa HaL

kupu-kupu

Photobucket

Saturday 16 April 2011

(◕‿◕✿) TragediS SediH SaHabatKu..

        Ting tong..ting tong..arrrrrggg..memekak betul jam loceng nie..ermm..nak buat apa weekend niee..sedapnyerr peluk bantal golek niee..ehhehe..guling punyer gulingg..alamakkk.."mummy" dah kul 10.oopagi ahaakkss..pemalasnyer aku nie rupanyer..tue arr berFB ag sampai pagi..kihkihh..


        Apa ag..melompat bagai katak..dr katil..poyos..kalo ada org conFiRm tergelak sakan..tgk lompatan aku tuee.cam kera kena belacan..kihihh..wow..mandi lama gak..ehheh..but bukan mandi wajib yer..mandi wajib ada 2 sebab..sbb dtg bulan mgambang atau buat gitu2..kihkihh..apa yg aku melalut nie..errmm..setelah pakai produk Kesayangan ku 'DOVE'..terbaulahh harumm semerbak..sapa nk kiss confirm 2 kali kiss..wangi..aku mmg minat gile produk nie dr zaman remaja ag..nie ada ag 1 produk aku suka pakai brgn body shop..bau vanila..manis gitu..pas sembur kat body rase cam nk geget jerr..nasib aku xde scandal kalo x confirm aku suruhh dia kiss n geget kuat2....ahakkk..iss iss..wat dosa jer..no no no..huhuhu


        Tertiba aku terpandang satu rantai silver berbuah bentuk 'LOVE'..tertiba hatiku berasa sebak sangat..tanpa aku tak sedari air mataku mgalir..bagai hujan..alahaiiii..apalahh aku tiba2 'touching' plak niee..hampir 16 tahun aku myimpan khazanah tuee..kalo korang tgk confirm dah buang dlm tong sampah..


  ahahah..inilah Rantai keSayangku..dah xleh nk pakai dah berkarat..but ianya         
                                    tersimpan rapi dlm simpananku..


          Story nyer bergini..dulu time sekolah menengah..mber aku buat birthday party kat Taman Reaksi..ehehee..mber aku tue namanyer Norbaizura ..opss..sorry zura mention nama..pastu biaserlahh..bergambar sakan..cam artis..nk jadi artis but tak layak..tak cukup syarat..ahahha..and then pastu Zura niee..hantarlahh pic tue dlm majalah..zaman dulu..takde cam skg..berFb,email..whateverlahh..nk pakai internet apalah ag..nk plak handphone..ahhaha..kolot skit..xmaju cam skg..


        Korang nk tau..tiap2 hati aku dapat surat..byk plak tuee..time tue aku memang TERASA CAM ARTIS..tak sangka aku ramai peminattt..arrr TIDAKKK..aku pun apa ag..balas arr surat2 tue...dlm byk2 yg still lama ada 2 mamat tue..yg PERtama namanyer Yazid ,mamat nie Tinggal kat SABAH..yg nie smpai skg..aku still contact..but tak pernah jumpa pun..persahabatan terjalin yg benar2 ikhlas..miskipun xjumpa..pasal Yazid nie aku cite next time k..ok yg sorang ag nie..Namanyer Fadly..tak ingt nama penuh tapi aku panggil Fadly jerr..duk IPOH,Perak..


     Fadly nie selalu call aku..n berutus surat ngn aku..sehinggalah..aku berkerja di JKR Raub ketika itu..Setiap kali Birthday selalu aku dapat Hadiah dari dia..wowww..bestnyerr..rase cam dihargai sangat2.salah satu RANTAI NIE..rase cam nk kiss jer..but jgn noty2..dosa tau!!ehheh..dia selalu cakap " Awak..bertahun2 kita kenal kan..teringin nak sangat2 jumpa Awak"..bolehlahh awakk..cukuplahh sekali jer saya jumpa awakk..nanti saya takut tak sempat jumpa awak....pleaseee..."dgn nada sedihh...time tue..biaserlahh..aku nie..bukan xcaya ke dia nak jumpa2 nie..walaupun aku nie jenis yg suka NOTY2 but SaFEtY FirSt..bab2 nk jumpa nie aku payahh sikit..ehehee.Selalu si Fadly nie cakap gitu..sehingga aku rase tak sampai hati..dlm hati aku mcm2 persoalan..n bila tengok keikhlasan dia..aku punn..jumpalahhh..


   Time tue aku dah pakai kete Satria..mula2 start keje itulah kete ksayanganku..kete tue aku drive sehingga sampai kat 'GENTinG SempaH"..itulah tempat berSejarah bgku..tempat yg Kitaorg Jumpa..Masa nk jumpa tuee..hati aku mcm2 rase..ehhe..biaserlahh first time jumpakan..NerVouSS!!uhukss..Tertiba ada mamat myapa aku dr belakang..wow..hensem gak mamat nie.GATAI betul aku nie!!!.oooo..inilahh rupanyer FADLY..kihkihh..sebelum nie aku tgk dlm gambar jer..poyoss aku niee!!time tue aku tak tau yg dia nie datang n naik apa..takkan nk tanya plak..but aku tau..memang bersungguh dia datang jumpa aku!!


            Hari bersilih,hari,bulan bersilih bulan..n Whateverlah..aku tertanya2 mana perginyerr si mamat sorang nie..FADLy.."ohh..fadly mana ko yerr...time birthday aku ingat..tak de hadiah ker untuk aku"..ehhehe..puas aku tunggu msg atau call dr dia...pelikkkk!!Sehinggalahhh...di satu hari...aku dapat 1 panggilannn..dr no yg tak aku kenali.seorang makcik..." Assalamualaikummm..nie Fizah ker? yer makcik..nie sapa nie?Tabahkan hati yer anak..bila dengar berita nie..time tue aku rase cam..kaki tak terpijak di bumi yg nyata..FaDLy tue anak makcik..n makcik tgk ada no phone n msg dr anak nie..Makcik nak bagitahu.."FADLY dah selamat DIKEBUMIKAN bulan lepas.."Ya Allah..Tabahkan hatiku..time tue aku rase ada air mgalir kuar dr mataku...tersedu sedan aku..menangiss..patutlahh..dia nk sangat jumpa aku..aku baru teringat kata2 dia dulu" " Awak..bertahun2 kita kenal kan..teringin nak sangat2 jumpa Awak"..bolehlahh awakk..cukuplahh sekali jer saya jumpa awakk..nanti saya takut tak sempat jumpa awak....pleaseee...WHY aku tak perasan kata2 dia tue...Ya Allah...Ketahuilahh FadLy..Sesungguhnya..Awaklahh SAHABATku..yg paling saya sayang..miskipun hanya sekali kita berjumpa..Terima kasih SEGALANYER..MoGa Allah SWT,menempatkan AWAk ke dLM GOLONGAN oRAng2 Yg BERimaN...setiap kali lalu di GENTING SEMPAH pasti aku teringat...Kau PERGI TAnpA PESAn...PERgi BUAT SELAma-LamaNya...sob sob sob...


* Marilah kita sedekah AL- FATIHAH buat Arwah FADLy..tanpa aku sedari..aku menaip2 cerita n coretan nie..dgn linangan air mata..sukar utk aku kawal..but inilahh hakikatnyerrr...setiap kali aku teringat padanya..kaulahh sahabatkuu dunia n akhiratt....

No comments:

Post a Comment